Sunday, January 11, 2009

] Demokrasi Pilihanraya Kampus UTM mula di cabuli


Pilihanraya kampus UTM yang diharap-harapkan bersih, telus dan adil telah mula di kotori oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Ugutan, sekatan dan ancaman mula dikenakan terhadap mahasiswa yang mendokong dan menyokong Pro Mahasiswa.

Ugutan buang kolej telah menjadi "senjata ampuh" bagi menakut-nakutkan mahasiswa. Ini merupakan suatu pencabulan yang dilihat tidak begitu beretika dan tidak bermaruah serta pengecut. Hak mahasiswa untuk mengundi calon pilihan mereka telah dinafikan dengan ugutan-ugutan yang tidak profesional sedangkan pilihanraya kampus diadakan adalah untuk memilih calon-calon yang layak untuk memimpin Mahasiswa.

Walaubagaimanapun, Pro Mahasiswa tidak sekali-kali gentar dengan ugutan seperti itu. Pro Mahasiswa jelas tentang perjuangan yang ingin di bawa. Kepimpinan Pro Mahasiswa sanggup menghadapi semua ini asalkan Mahasiswa UTM akan datang lebih terarah. Pro Mahasiswa sanggup menawarkan diri untuk di ancam, asalkan hak-hak mahasiswa tidak di cabuli oleh mana-mana pihak!! Pro Mahasiswa sanggup bekerja tanpa dibayar gaji malah mengeluarkan duit poket sendiri demi untuk menjaga kebajikan mahasiswa!! Pro Mahasiswa sanggup berjaga malam untuk melakukan gerak kerja Pilihanraya kampus demi memperjuangkan sebuah keadilan, kebenaran dan demi UTM yang kami cintai. Student...Power! !!

No comments: